annaholmstroms

Måndag 29 december

Kategori: Träning

Älskade legday idag :D Idag har jag varit och tränat i Öregrund med min kompis Emelie. Riktigt bra för man peppar verkligen varandra till att göra sitt bästa :)
 
Uppvärmning 10 min rask promenad
Knäböj 1x10 20kg
1x10 25kg
1x8 30kg
1x8 35kg
1x5 40kg
Benpress 1x10 55kg
1x10 70kg
1x10 80kg
1x10 90kg
1x10 100kg
 
Cirkel 
Splitsquat 5st/ben
10 boxjump
utfallssteg 5st/ben
1a varv 1:18
2a 59s
3e 50s
 
Körde som vanligt min rörlighetsövning före och mellan seten. Lastade även på lite tyngre vilket kändes bra. Sedan körde jag den med Emlie, fast hela, jag har ju gjort som en egen variant eftersom jag inte riktigt kom ihåg hela när jag började med den i Uppsala. Men iallafall så var det lite svårare att göra hela men jag har verkligen bättrat mig sen Emllie och jag gjorde den första gången och det var i våras om jag minns helt fel. Det som jag måste bättra på är att hålla armarna längs kroppen för nu håller jag dom rakt ut och det hör väl ihop med att jag inte riktigt har stabilitet än, men det är bara att kämpa på! Sedan körde vi en cirkel, som vi även gjorde i våras. Och jag hade förbättras en hel del :) 
Cirkeln körde jag mellan knäböjen och benpressen. Egentligen ska man köra alla tre varven på rad men nu turades vi om, i våras körde vi alla tre varven på en gång. Det som ska tränas på den är inte tiden i första hand utan det är korrekt utförande sedan kommer tiden på det. Men man kan ju även göra det tyngre på alla tre samt att man kan hoppa högre på boxjumpen. Nu hade vi bara en 5kg vikt på spliten, sedan hoppade vi på en vanlig bänk och på utfallen hade vi inget alls. Som sagt så går det att göra mycket svårare med vikter och högre hopp som sagt, och det viktiga är korrekt utförande inte tiden!
Kommentera inlägget här: