annaholmstroms

Tisdag 2 december

Kategori: Allmänt, Träning

Hade ställt klockan på halv sju imorse men vaknade istället en timme senare så jag hade alltså försovit mig. Bestämde mig då för att vara hemma eftersom min ena lärare vär sjuk och den andra är borta, så vi jobbar själv i skolan, och sist har jag mentorstid som knappt angår mig så kände inte att jag missa nåt. Så idag har jag bakat lussebullar, fast en hälsosammare variant samt glutenfri, tummen upp :) Tycker dem blev helt okej med tanke på att det inte är en massa socker och annat onyttigt i dem.
 
Idag kunde jag träna i Öregrund eftersom jag inte var i skolan, med en kompis dessutom, vilket var precis vad jag ville. Dagens pass var bröst. 
Vikt: 71,6
 
Uppvärmning 10 min crosstrainer
Benlyft på armbågarna 2x10
Crunches 2x10
Bänkpress 1x10 20kg
1x10 25kg
1x10 27kg
2x5 30kg
Lutande hantelpress 1x10 4kg
1x10 5kg
2x10 7kg
Liggande flyes 2x10 6kg
1x10 7kg
Pec Deck 1x8 15kg
1x8 20kg
 
Helt okej pass men hade gärnat varit kvar lite längre och pumpat ut den sista kraften men dock så tog jag Pec Decken sist då den tar väldigt bra. Började på 15kg och det kändes rätt lätt så jag måste ha fått lite mera styrka i bröstet samt att jag nu orkade köra 5st på 30kg bänkpress, dock med lite hjälp på dem två sista, i båda seten. Det känns verkligen jättebra, det är ju ett bevis på att jag gör något rätt.
Och att vågen imorse stod på 71,6 var inte helt fel de heller :) Också där är ett bevis, bra att det går långsamt då det är fett som tas och inte bara vätska som det brukar vara om man går ner snabbt.
 
Imorgon väntar ett biceps/triceps pass, antagligen i Uppsala men vill inte bestämma nu då det är en lång dag i skolan så vi får se. 
Haré!
 
Kommentera inlägget här: