annaholmstroms

Måndag 1 december

Kategori: Allmänt, Träning

Första december!! Dock ingen snö men lite frost har vi iallafall :)
 
Idag har jag varit till Synsam och bokat en tid för att kolla upp synen som inte är så bra. Ska bli spännande att se vad dem har att säga. Valde Synsam då dem har flest bågar samt märken, för om jag nu ska ha glasögon så vill jag inte ha vilka som helst utan jag vill ha ett par snygga :)
 
På måndagar har jag bara en lektion som är mellan 14.20-16.20 så jag brukar träna innan de, men idag så hade jag ingen lektion vilket var rätt skönt då jag kände mig rätt så trött efter träningen samt att jag hade flängt runt en del efter. Men iallafall så gick passet rätt bra, körde ben idag.
Morgonvikt: 72,2kg
 
Uppvärmning 10 min jogg på bandet
Knöböj 1x10 15kg
1x10 20kg
2x10 25kg
Sittande lårcurl 1x10 11kg
1x10 16kg
1x10 20kg
1x10 25kg
"Omvända" leg extension 1x10 9kg
2x10 11kg
Utafalls steg med 3kg hantlar 3x10
Benpress 1x10 20kg
1x10 40kg
1x10 50kg
1x10 60kg
1x10 70kg
1x10 80kg
Liggande lårcurl 1x10 25kg
1x10 30kg
 
Tränade på teknik idag på knäböjen då jag inte riktigt har den fulla rörligheten som krävs. Så mellan varje set körde jag lite rörlighetsträning med bara kroppen som vikt, kan säga att det kändes! Sen körde jag även lite hängande benlyft och måste säga att jag har blivit starkare där, kunde nu köra 4st utan problem och jag hade tvättat händerna precis innan så jag blev inte så svettig om händerna heller vilket känns jättebra så de måste jag börja göra nu varje gång. Prövade även att köra snea och det märks att det inte är samma styrka där men jag orkade iallafall en åt varje håll :) Det känns så himla kul när man märker att man har blivit lite starkare även om det bara är lite så är det ju fortfarande bra :)
Imorgon står bröst på schemat men vi får se om jag kanske kör något annat då jag helst vill ha hjälp när jag kör det.
 
Herråå
Kommentera inlägget här: